Fuarcılığın Gelişimi
629
Bugünkü fuarlar dünyada ilk kez 629’da St. Denis Katedrali’nde Meroving Kralı I. Dogbert’e verilen ayrıcalıklarla gerçekleşti. 12. yüzyılda başta Fransa olmak üzere Portekiz, Hollanda, Kuzey ve Orta Avrupa ile İtalya’da aristokratlara verilen ticari ayrıcalıklar ve güvenceler çerçevesinde çok sayıda fuar benzeri ticari etkinlikler yapıldı..
1649
Türkiye’de Fuarcılık sözcüğünün kökeni Latince kutlamak, tatil gibi anlamlara gelen “feria”’den gelmektedir. 1649’da İngilizce’ye “exhibition”la giren fuaye sözcüğü, yüzyıllarca insanların hem kutlama amacıyla toplandığı hem de ticaretin yapıldığı tek seferlik kurulan pazarlara karşılık gelmekteydi.
1851
Bugünkü anlamda ilk fuar ise, 1851’de Londra’da Cyrstal Palace’ta yapıldı. Altı milyon ziyaretçi ve 14.000 katılımcıyla gerçekleştirilen bu uluslararası fuar, Amerika ve Almanya’da uluslararası fuarcılığın gelişmesine önayak oldu.İngiltere’deki fuarın benzeri 1853’te New York’ta Horace Greeley ve Phineas Barnum tarafından açıldı.
1895
Almanlar ise 1895’te Leipzig’de pek çok farklı sektörde “Muster Messe” (Örnek fuar)ları açarak bugüne kadar başarıyla sürdürdüler.
20.YY
20. yy’da uluslararası fuarcılıkta da ticari sektör ve rekabetçi yaklaşım benimsendi ve fuarlar adım adım sektör odaklı yaklaşım esas alınarak geliştirilmeye başlandı. Sektörler kendi içlerinde ayrılmaya, arz ve talepler gelişip çoğalmaya başladı. 20. yy, fuarcılığa da sadece satışın değil, görsel sunumun, hedef kitlenin ve hedef kitleyle iletişim kanallarının da önemini gösterdi. Pazarlama, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık gibi dallar bu yüzyılda doğdu ve fuarcılık da onlara paralel olarak gelişti.
21.YY
Uluslararası ticarette büyüyen şirketler farklı kıtalar ve şehirlere yayılarak ofis, şube gibi çeşitli temsilcilikler açtılar. Uluslararası şirketlerin kurdukları ortaklıklar fuarcılıkta yeni kurallar belirledi. Pazarlama, reklamcılık gibi fuarcılığın iletişim kanallarını oluşturan bilgi sistemlerinde akış hızlandı.EU, ASEAN, MERCOSUR, NAFTA ve CUFTA gibi organizasyonların kurulması fuarcılık sektörünün büyümesine olanak tanıdı.